Tengel
Administrator
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 22:40, 26 Mar 2009 |
 |
Krótki przewodnik... In progress...
Przygotowanie
Pogadaj z fishermanem i wybierz "Teach me to fish". Musisz wybrać konieczne cztery skille: Fishing / Reeling/Pumping/Fishing Mastery. Dobrym pomysłem jest utrzymywanie 3 z nich (fishing to zawsze lvl 1) tym samym lvlu. A nawet jest to koniecznie, bo różnica większa niż 2 lvle odbija się 5% penalty na dmgu zadawanym rybie. Całkowity koszt wymaksowania wszystkich skilli do lvlu 26 (max): 3,785,200a
Level Fishing Mastery determinuje rodzaj, lvl i kolor ryby którą wyłowisz. I tak:
Level 1-3: Green fish (Small, normal, Big)
Level 4-6: Jade fish (Small, normal, Big)
Level 7-9: Blue fish (Small, normal, Big)
Lvl 10-12: Yellow fish (Small, normal, Big)
Lvl 13-15: Orange fish (Small, normal, Big)
Lvl 16-18: Purple fish (Small, normal, Big)
Lvl 19-21: Red fish (Small, normal, Big)
Lvl 22-24: White fish (Small, normal, Big)
Lvl 25-27: Black Fish (Small, normal, Big)
Generalnie około 50% ryb będzie miało ten sam lvl co twoje expertise, około 45% 1 lvl niżej, i 5% 1 wyżej. Rzadko zdarzyć się może że wyłowisz rybę niższą/wyższą o 2 lvle.
Pamiętamy o tym by używać wędki na którą mamy mastery! Wędkę kupujemy u fishermana. Dzielą się one na grades i kosztują:
Baby Duck Rod (NoGrade): 36k
Albatross Rod (D): 120k
Pelican Rod (C): 480k
Kingfisher Rod (B): 1.44m
Cygnus Pole (A): 4.8m
Triton Pole (S): 12m
Przynęty
Są 3 rodzaje przynęt - dzielimy je na kolory: Yellow, Green, Purple.
Dzielimy je na 3 'poziomy' (grade): Low, Medium, High.
Różnica między grades jest taka, że im wyższy grade tym większa szansa na wyciągnięcie lepszej ryby oraz taka że ryby chętniej i szybciej łapią przynęte.
Dla początkujących zostały przygotowane "Beginner lures". Ale te są specjalne. W czasie łowienia pokażą Ci, których skilli używać. Minusem jest to że wyciągniesz na nich tylko słabe rybki. Jednak są świetne jeśli łowisz po raz pierwszy. Wszystkie wędki używają tych samych lure, od Ciebie tylko zależy które kupisz.
Ceny:
Green Colored Lure - For Beginners: 60a
Purple Colored Lure - For Beginners: 84a
Yellow Colored Lure - For Beginners: 72a
Green Colored Lure - Low Grade: 120a
Green Colored Lure - Medium Grade: 144a
Green Colored Lure - High Grade: 180a
Purple Colored Lure - Low Grade: 180a
Purple Colored Lure - Medium Grade: 216a
Purple Colored Lure - High Grade: 240a
Yellow Colored Lure - Low Grade: 144a
Yellow Colored Lure - Medium Grade: 180a
Yellow Colored Lure - High Grade: 216a
Różnice między przynętami są takie, że konkretne kolory powinny Ci pomóc łapać różne typy ryb (ugly, nimble, fat)
Jeśli zaufać opisowi przynęt, green powinny częściej łapać "nimble fish", yellow "ugly fish", purple "fat fish"
W praktyce jednak wg. testów wygląda to tak:
Green: 54% Ugly, 31% Nimble, 15% Fat
Yellow: 41% Ugly, 9% Nimble, 50% Fat
Purple: 28% Ugly, 32% Nimble, 40% Fat
Shoty do łowienia (Fishing Shots)
Jak każda broń, wędka może używać shotów (x1). Robi się je ze "sweet fluid". Jest to drop z questa, chyba jedynego z którego należy a nawet trzeba korzystać od lvla 1-78. Quest bierzemy od fishermena. Sweet Fluid dropi raczej rzadko. Za 1 sweet fluid otrzymamy następujące ilości shotów:
66 - no grade
40 - D
28 - C
8 - B
5 - A
4 - S grade
Liste mobów na które można polować zapostuje na końcu.
Shoty, kiedy użyte, podwajają dmg zadany rybie. Pamiętajmy jednak że gdy użyjemy złego skilla z shotem, podwoją one heal jaki damy rybie! Nie można ich też wrzucić na "auto-spam".
Jak łowić?
Zaczynamy do sprawdzenia ekwipunku. Wędka, shoty, przynęty, skille... Są? To do roboty.
Moje własne doświadczenia : proponuję ustawić osobny pasek skrótów tylko na fishing.
F1 - Fishing skill
F2 - Pumping skill lub Reeling skill
F3 - Reeling skill lub Pumping skill
F4 - Fishing Shots
Fx-Fx - KONIECZNIE wrzućcie broń na pasek skrótów i shoty do broni! Czasami z fishing zamiast ryby wyłowić można moba (najczęściej 'zielony' lvlem, zawsze dopasowany do lvlu łowiącego) Pamiętajcie że wędką nie można w żaden sposób zaatakować! Mob oprócz atakowania, rzuca zabawną klątwę, dającą ten sam efekt co Mystery Potion. Gdy go zabijesz, rzuca shoty, przynęty, czasem proofs of fishing.
Jeśli wszystko mamy już przygotowane, zakładamy wędkę, zakładamy przynęty i idziemy szukać miejsca połowu. Woda musi nam sięgać minimum ponad głowę. Jest kilka takich miejsc w execution ground na przykład, ja sobie upodobałam południowe wyjście z Giran, Heine oraz urwany most w Rune Town. Pamiętajmy że jeśli ryby będą dość ciężkie do złowienia rozwiązaniem jest zwiększenie/ew. wymaksowanie skilli na fishing.
Stajemy na brzegu wody, używamy skilla Fishing i nasza postać zaczyna łowić.
Proces łowienia jest prosty. Pokazuje się nam okienko z widokiem spławika. Gdy ryba złapie przynęte, pojawi się pasek z jej HP i stoper odmierzający nam czas.
Wygląda to tak: [link widoczny dla zalogowanych]
Teraz zaczyna się zabawa. Mamy dokładnie 30 sekund na złapanie ryby, czyli sprowadzenie jej do 0 hp. Jest kilka sposobów na obserwowanie ryby i używanie skilli by ją złapać. Obserwowanie spławika i ruchu ryby jest męczące i zawodne.. Zauważyłam że najłatwiej jest obserwować jej HP. I tak:
- Jeśli pasek HP ryby stoi w miejscu : używamy skilla Pumping
- Jeśli pasek HP ryby rośnie w prawo : używamy skilla Reeling
Tutaj liczy się cierpliwość i spotrzegawczość. Lepiej poczekać chwilkę i zobaczyć czy hp się podnosi czy napewno stoi w miejscu, niż użyć pumping o ułamek sekundy za późno i uleczyć rybę. Pamiętajmy że sukces w użyciu skilla zadaje rybie dmg, ale jeśli użyjemy złego skilla - uleczymy rybę! Jeden zły ruch może zdeterminować cały efekt łowienia. Między skillami oczywiście używamy shotów według chęci. Jeśli nam się uda- łowienie zakończy się i dostaniemy komunikat o udanym łowieniu oraz rybkę. Jeśli nie- nasza postać zapłacze
Okazjonalnie można wyłowić skrzynki o różnych wielkościach i kolorach. Dają one odrobinę lepsze nagrody niż ryby. (O nagrodach z ryb/skrzyni powiem potem)
Aby otworzyć skrzynię lub rozkroić rybę- klikamy je dwukrotnie. UWAGA! Może się nie udać!
Wyciągane w ten sposób itemy można wykorzystać do "common craft" który działa jak crafting dwarfów, ale ma go każda postać. Lvl crafta zależy od lvlu. (o recipes do common craft również powiem potem)
Proof of Catching a Fish
Oprócz common craft, wyciągane z rybek specyficzne materiały można wymieniać na tak zwane "Proof of Catching a Fish". Itemy te używane są do uzyskania ciekawych skilli, ułatwiających życie głównie dwarfom. Kolejny lvl skilla, oprócz Expand Trade, można nauczyć się co 10 lvli.
Expand Common Craft: Rozszerza "common recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Storage: Rozszerza warehouse o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Inventory: Rozszerza inventory o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Expand Trade: Rozszerza buy/sell w private store o 1 slot na level, max 3 sloty.
Expand Dwarven Craft: (TYLKO Dwarfy, głównie Warsmith, tego skilla uczy się u zwykłego skill trainer'a, nie u fishermana) Rozszerza "Dwarven recipe book" o 6 slotów na lvl, max 48 nowych slotów.
Ilość POCF (proof of catching a fish) otrzymywanych za itemy z ryb:
Fish Oil: 1 POCF
Greater Fish Oil: 5 POCF
Premium Fish Oil: 25 POCF
Fish Scale: 4 POCF
Shiny Fish Scale: 6 POCF
Fish Gem: 10 POCF
Shiny Fish Gem: 20 POCF
Thin Fish Bone: 6 POCF
Thick Fish Bone: 9 POCF
Fishermani są w harborach i w magic/grocery stores w miastach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|