Tengel
Administrator
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 21:12, 26 Mar 2009 |
 |
1 - Opis
Biskup to typowy Healer. Postać wyspecjalizowana w leczeniu oraz wskrzeszaniu, przez co nieraz może przechylić szalę bitwy w odpowiednią stronę. Ponadto Biskup posiada umiejętności pozwalające mu szybko i skutecznie eliminować Nieumarłych.
Świetnie sprawdza się we wszelkich masowych walkach, Raid Bossach, oraz wyprawach w niebezpieczne tereny łowieckie.
2 - Główne Umiejętności
~ Aktywne:
1. Lecznicze
- Greater Heal (40) - Początkowo głównie używana umiejętność lecznicza, jej mankamentem jest to że od razu zwraca tylko połowe życia, reszta zwracana jest poprzez zwiększoną regenerację.
- Greater Battle Heal (40) - Natychmiastowo zwraca sporą część HP, bardzo przydatne w ogniu walki, gdy HP spada z zbyt dużą prędkością aby czekać na jego regeneracje (jak w przypadku Greater Heal)
- Greater Group Heal (40) - Działa tak samo jak Greater Heal, tyle że na całą drużynę.
- Restore Life (44) - Odnawia część HP (początkowo 15%, pod koniec 30%), bardzo przydatne w przypadku klas z wielką ilością HP takich jak Destroyer.
- Major Heal (56) - Odnawia większą ilość HP za cenę jednego spirit ore, gdy go dostaniemy jest on najczęściej używaną umiejętnością leczniczą. A Greater Heal praktycznie eliminujemy z użycia po jego dostaniu.
- Major Group Heal (5 - Tak samo jak Major Heal, lecz działający na całą drużynę i pobierający 4 spirit ore.
- Benediction (66) - zwraca całe HP całej drużynie. Musisz mieć mniej niż 25% MP aby użyć tej umiejętności.
Kardynalne Moce:
- Balance Life (76) - wyrównuje życie drużyny (działa to na zasadzie wyrównania procentowej ilości HP)
- Miracle (80) - Leczy sojusz.
2. 'Ofensywne' oraz Przeciw Nieumarłym
- Might of Heaven (40) - "Nuk" na nieumarłych, niepraktyczny, gdyż pobiera dużo many, a efekt nie jest zbyt widowiskowy.
- Hold Undead (4 - Unieruchamia Nieumarłego.
- Erase (56) - Odwołuje Przywołańca Przeciwnika za cenę 4 Spirit Ore.
- Trance (56) - Szybkie uśpienie przeciwnika.
- Magical Backfire (56) - Powoduje że wróg zużywa więcej MP na umiejętności, przez niektórych bardzo ceniona umiejętność.
- Turn Undead (56) - Umiejętność, która pozwala wkroczyć w świat samotnego PvE. Po jego rzuceniu istnieje szansa że nieumarłemu potworowi HP spadnie do 1, w związku z czym wystarczy go dobić. Duża szansa na wejście i szybka regeneracja umiejętności sprawia że to bardzo przydatna umiejętność. Pobiera Spirit Ore.
- Mana Burn - Niszczy zasoby Many wybranemu celowi.
- Mana Storm - Działa jak Mana Burn, tyle że obszarowo.
Kardynalne Moce:
- Mass Block Shield (76) - usuwa buffy zwiększające P.Def, a także uniemożliwia ponowne użycie ich, oraz zmniejsza P.Def.
- Mass Block Wind Walk (77) - usuwa buffy na szybkość u wrogów, zmniejsza ich szybkość, a także uniemożliwia ponowne użycie ich.
3. Inne
- Ressurection (20) - wskrzeszenie. Zwraca do 90% doświadczenia (+ bonus od WIT)
- Mass Ressurection (40) masowe wskrzeszenie. Wskrzesza członków klanu. Zwraca do 55% doświadczenia (+ bonus do WIT)
- Peace (40) - Sprawia że Potwory tracą chęć do ataku.
- Purify (44) - usuwa wszelkie krwawienie, trucizny i paraliż.
- Body of Avatar (4 - zwiększa maksymalną ilość życia drużyny (jak Bless The Body)
- Invocation (56) - pozwala na szybkie zregenerowanie Many
- Celestial Shield (64) - Sprawia że cel staje się nietykalny przez 10 sekund.
- Prayer (66) - zwiększa ilość życia odnawianego drużynie poprzez czary lecznicze
Kardynalne Moce:
- Divine Protection (77) - Buff zwiększający odporność na Mroczną oraz Świętą magię. Warto dodać że nie pokrywa się z Holy i Dark Resistance Propheta.
- Arcane Wisdom (7 - zmniejsza zużycie MP czarów za cenę ciągłego tracenia HP oraz obniżenia szybkości czarowania.
- Cleanse (7 - usuwa wszystkie klątwy z celu.
- Salvation (79) - po rzuceniu ma podobny efekt jak Soul of the Phoenix u Rycerza Feniksa, po śmierci postaci może ona wstać z odnowionym HP, MP, CP oraz wszystkimi aurami.
- Purification Field (80) - zdejmuje klątwy z sojuszu.
~ Pasywne:
- Fast Spell Casting - Zwiększa Szybkość czarowania
- Light Armor - Zwiększa Obronę fizyczną, Szybkość czarowania oraz ataku, a także regeneracje MP podczas noszenia lekkiej zbroi.
- Robe Mastery - Zwiększa obronę fizyczną podczas noszenia szat.
- Weapon Mastery - Zwiększa atak Magiczny oraz Psychiczny
- Anti Magic - Zwiększa obronę Magiczną
- Fast HP Recovery - Zwiększa regenerację HP.
- Fast Mana Recovery Zwiększa regenerację MP.
- Boost Mana - Zwiększa maksymalną ilość MP.
- Quick Recovery - Zmniejsza reuse czarów.
3 - Proponowany Ekwipunek
Na wstępie powiem, na podstawie doświadczeń z tą klasą, nie ma sensu inwestować w lekką zbroję. Traci się na szybkości czarowania i ilości many, czyli rzeczach, które u biskupa są najważniejsze.
- Klasa C
Zbroja: Karmian Robe Set
Broń: Homunculus Sword z SA Acumen
- Klasa B
Zbroja: Jeśli da rade Blue Wolf Robe Set, jeśli nie, starczy Avadon Robe Set
Broń: Homonkulu's Sword z SA Acumen lub Sword of Valhalla z SA Acumen
-Klasa A
Zbroja: Tu zdania są podzielone. Ja preferuje Talluma, inni Dark Crystala, jeszcze inni Majestica. Praktycznie można wybrać wszystko, trudno mi tu coś doradzić. Radzę poczytać opisy zbroi i dostosować ją do swych własnych upodobań (praktycznych oraz estetycznych)
Broń: Osobiście polecam zostać przy SoV'ie z Acumenem, broń A jest po prostu niepraktyczna gdyż na ataku magicznym nam nie zależy a broń B jest tańsza w eksploatowaniu.
Co do szaty A proponuje miec talluma i DC - zwykle za kapłanow biorą sie wojownicy, bo zrobia bishopowi najwiecej, wtedy DC lepiej nosić, jak pvp z duzą iloscia magow lepiej talluma.
Dla klasy S dużego wyboru co do szat i magicznych broni nie ma. Aczkolwiek sugerowałbym zostać w A.
4 - Symbole
~ Możliwe schematy:
1a - Oparta na teorii aby mieć jak najszybszy Casting Speed, a jednocześnie podnieść trochę swoją kondycję (używana przeze mnie)
+4 WIT -4 MEN
+1 WIT -1 MEN
+4 CON -4/5 STR
1b - To co 1a, lecz zamiast kondycji, podnosimy swoją prędkość
+4 WIT -4 MEN
+1 WIT - 1 MEN
+4 DEX - 4/5 STR
2 - Podnosimy jednocześnie swoją kondycję i prędkość, z nieznaczną stratą szybkości czarowania.
+4 WIT -4 MEN
+4 CON -4/5 STR
+4 DEX - 4/5 STR
~ Troszkę wyjaśnienia:
Podnosimy głównie WIT, ze wzglęgu na wzrost szybkości czarowania i reusu umiejętności co u Biskupa jest sprawą pierwszorzędną (każda sekunda zwłoki może spowodować czyjąś śmierć). CON podnosimy ze względu na jego wzgląd na HP i udźwig, zaś DEX na prędkość. STR nie jest nam do niczego potrzebny więc bez obaw możemy go zmniejszyć nawet o 10.
(dokładniejsze info w topicu o Dye)
5 - Styla grania oraz walki PvP
Wszystko sprowadza się do jednego - leczenia. I na polowaniach i na wojnach staramy się za wszelką cenę utrzymać jak najdłużej na nogach, dzięki czemu będziemy w stanie podtrzymywać drużynę na życiu. Solo PvP musi poczekać do subki.
Ponadto, jak już wspomniałem, możemy polować na undeadach (Pagan Temple, Imperial Tomb itp) gdzie dostajemy olbrzymi exp używając (przy odrobinie szczęścia) jednego skilla - Turn Undead'a, warto wtedy zabrać z sobą kogoś do 'dobijania' aby zaoszczędzić na manie i czasie.
Niektórzy proponują także używać do dobijania Wind Strike'a, lecz niesie to ryzyko że trafimy na regen hp i stracimy niepotrzebnie energię magiczną. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tengel dnia Czw 21:16, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|